واحدي شدن دوره پيش دانشگاهي در سال تحصيلي جديد
نوشته شده توسط : علیرضا نساروند

واحدي شدن دوره پيش دانشگاهي در سال تحصيلي جديد

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: 87 درصد از مدارس راهنمايي و متوسطه در سطح كشور به نوبت صبح منتقل شدند.

به گزارش ايسنا، ابراهيم سحر خيز در گردهمايي معاونان متوسطه آموزش و پرورش سراسر كشور در همدان با بيان اينكه ساماندهي زمان آموزش در دوره راهنمايي و متوسطه به استان ها ابلاغ شده است، افزود: در اين ساماندهي زماني از ساعات درسي كاسته نشده است و به قوت خود باقي است.

وي اضافه كرد: در رويكرد برنامه درسي ملي ، دانش آموز بايد انعطاف داشته باشد و به همين دليل بخشي از فعاليت هاي دانش آموزان در مدرسه در قالب فعاليت هاي كلاسي و غير كلاسي ديده شده است.

به گفته سحرخيز، افزايش يادگيري در نوبت صبح ، آرامش خاطر ، پرهيز از تداخل يادگيري ، توجه به وضعيت جسمي ، روحي و رواني دانش آموزان از مزاياي اجراي طرح ساماندهي زمان آموزش است.

سحر خيز گفت: مديران مي توانند در نوبت بعد از ظهر از مدارس براي اجراي برنامه هاي جبراني ،تقويتي ،ورزشي و كلاس هاي كنكوري استفاده كنند.

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: برنامه فشرده و تحميل فعاليت فوق برنامه بدون نياز سنجي لازم اثرات نامطلوبي در رفتار يادگيري دانش آموزان دارد.

سحرخيز افزود: مدارس دو نوبته مكلف هستند در شش روز هفته فعاليت هاي خود را ساماندهي كنند و بخشي از ساعات را به فعاليت كلاس و بخشي ديگر را به فعاليت غير كلاسي تقسيم كنند.

پيش دانشگاهي«سالي واحدي» شد

وي از سالي واحدي شدن دوره پيش دانشگاهي در سال تحصيلي جديد خبر داد و افزود: در نظام ترمي دانش آموزان در نيمسال دوم با محدويت زماني مواجه بودند و دروس با فشردگي ارايه مي شد و در مدرسه نيز هماهنگي لازم بين پايه ها وجود نداشت كه با سالي واحدي شدن اين مشكلات رفع مي شود.

وي اضافه كرد: در اجراي اين طرح همه دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي موظف هستند از اول مهر تا آخر ارديبهشت در كلاس حضور داشته باشند و نظام ارزشيابي به گونه اي است كه دانش آموز اگر در كلاس شركت نكند ضرر خواهد كرد.

سحر خيز ايجاد رقابت بين مدارس دولتي عادي را از ديگر اولويت هاي وزارتخانه براي سال تحصيلي جاري عنوان كرد و افزود: 150 شاخص براي اين مدارس تدوين شده است كه مدارس در سطح منطقه، استان و كشور بر اين اساس ارزشيابي مي شوند و مدارس برتر معرفي و از آنان تقدير خواهد شد.

وي بر توسعه هنرستان هاي فني و حرفه اي و كار دانش تاكيد كرد و افزود: توسعه اين هنرستان ها مورد تاكيد مقام معظم رهبري است كه بارها در بيانات خود به آن اشاره نمودند.

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه پروژه مهر ابلاغ و صادر شده است افزود: قبل از آغار سال تحصيلي جديد بايد مدارس آمادگي كامل براي ورود دانش آموزان را داشته باشند.

سحرخيز افزود: 150 ناظر از 23 شهريور ماه امسال به استان ها اعزام مي شوند تا ارزيابي خود را از آمادگي مدارس براي آغاز سال تحصيلي ارايه دهند .

وي از ممنوعيت تدريس مدير و معاون در مدارس خبر داد و افزود: راه اندازي چهار هزار مجتمع شهري از اول مهر ماه ، توزيع 11 هزار جلد كتاب براي مجتمع هاي روستايي و 23 هزار كتاب در دست چاپ براي توزيع در مجتمع هاي شهري از ديگر فعاليت هاي آموزش متوسطه در سال تحصيلي جاري است.

همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد بيش از 12 ميليون دانش آموز وارد مدارس سراسر كشور مي شوند.




:: موضوعات مرتبط: دانش و دانشگاه , ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 / 7 / 1386 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: